بازخوانی پرونده یک جنایت / وردپرس یا …

کسانی که در یکی ، دو مورد گذشته کمی تحمل کردند، انشاءا… باز هم کمی تحمل خواهند کرد! اندازه این تحمل ها چندان هم زیاد نیست!کورش عزیز ، منو ببخش که هوار زدم! (حالا خنده دارش اینجاست که من بعضی وقتها به تحمل توصیه میکنم اما خودم تحملم تمام میشود!)
0- شروع من خیلی سریع بود (با کمک بلاگفا)
1- وقتی میگویم بلاگفا، منظورم سرویسهای رایگان وبلاگنویسی اعم از ایرانی و خارجیست. گرچه در مزایا و معایب نسبت به هم شدت و ضعف هم دارند!
2- در محیط بلاگفا از نظر فنی ارضاء نمیشدم و سرویس بلاگفا محدودیت بسیار زیادی داشت که بدانها اشاره کرده ام (مخصوصا بند 11). همچنین دغدغه آقای شیرازی که صریحا در بلاگفا بدان تاکید شده (مبنی بر اهمیت حفظ کل سرویس نسبت به حفظ محتویات یک بلاگ – که بنظر من با توجه به دیدگاههای غلط حاکمیت ایران در مورد اینترنت و وبلاگنویسی، درست هم هست!) کمی باعث نگرانی من شد!
3- دیدگاه من نسبت به استفاده از سرویسهای پولی (که به تفصیل در اینجا تشریح گردیده) و دلایل آن مهمتر از مسائل فنی و نقایص سرویس بلاگفا بود.
4- بنیان نظر من برای مهاجرت به وردپرس ، بر استفاده از وردپرس شخصی (یا به تعبیر کورش، وردپرس دات ارگ) و بدلایل مذکور در بند 3 استوار است.
5- یکی از مهمترین مزایای وردپرس دات کام که این بلاگر در پاسخ به این دعوت و در این پست بدان اشاره کرده، متاسفانه ظاهرا کمتر مورد توجه کسانی قرار گرفته که این جنبش را دنبال میکنند! اینها را به انتهای مطالب پست قبلی اضافه کنید.

و اما در مورد نگرانیهای کورش در این کامنت:
1- حتما این پست و مخصوصا قسمت پی نوشت آنرا بخوانید.
2- من هم برای ثبت دامنه و فضای هاست از سرویسهای پرشین تولز استفاده کردم و راضیم. همینجا لازم میدانم ازشون تشکر کنم!
3- برای تجدید قرارداد ثبت دامنه و فضای هاست ، چند روز به پایان مدت قرارداد فعلی مانده، خودشان با ایمیل خبرتان میکنند.
4- دامنه ثبتی اعتبار حقوقی بیشتری دارد. اگر دو نفر آدرس URL خودشان را به شما بدهند ، آدرس یکی ثبتی و دیگری از زیردامنه های مجانی باشد ، شما در نگاه اول کدامیک از اشخاص فوق را دارای اعتبار بیشتری میدانید؟ البته قطعا محتوا هم مهم است! ولی قبل از اینکه بخواهید پای این جعبه جادویی بنشینید و محتوای دو بلاگ را با هم مقایسه کنید، در نظر اول کدام معتبرترند؟ آیا با خود فکر نمی کنید شاید کسی که دامنه و فضا نخریده ، کمی خسیس است؟!
5- البته سایر عوامل و پارامترها را هم نباید نادیده گرفت!

جالب شده، یکی طرفدار وردپرس دات کامه – یکی بلاگر – یکی بلاگفا و یکی هم وردپرس دات ارگ!

4 Replies to “بازخوانی پرونده یک جنایت / وردپرس یا …”

  1. کورش اسلام زاده- کانادا

    خسرو عزیز سلام
    اول از همه بگم که یادم نبود اونی که توضیحات درباره وردپرس – کام و ارگ و بلاگفا را داده بود که در پستت هم آوردی همونی بود که هوار زده بود!!

    درباره این پست:

    گزیر رو دیدم و دو موضوع داشت یکی درباره تاریخ شمسی که به نظر منهم خیلی مهمه و با پلاگین قابل استفاده در ورد پرسه. در این رابطه از طریق پابرهنه برخط منم تونستم قالب بلاگرم رو تاریخ شمسی دار کنم که البته قالب نهائی شدنش کمی کار میبره. اینو گفتم محض اطلاعت نه من باب مقایسه.

    در رابطه با پرشین تولز من زیاد دربارش شنیدم. تنها نکته ای که من درش میبینم بودن سرورش در ایران و طبیعتا تابعیت قوانین ایرانه. برای شخص من با مواضعی که دارم مهم نیست ولی در هر حال از این لحاظ کمی مشکلات بلاگفا و دیگران رو تداعی میکنه.

    با نکته 4 این پست کمی مسئله دارم. پرستیژ و اعتبار رو من شخصا اهمیت نمیدم. از طرفی به نظر من این دات کام بودن نیست که اعتبار میده بلکه ظاهر و شکل حرفه ای هست که اعتبار میاره که فکر میکنم علتش هم اینه که درصد قابل ملاحظه ای از کسانی که به مرزی از وبلاگنویسی میرسن که امکانات بیشتر و آزادی عمل بیشتری میخواهند دات کامئ میشند. این همزمانی دات کام بودن و حرفه ای بودن ( بخصوص اینکه معمولا برای سایت بیشتر روش کار میکنند) باعث میشه که عامل رو یادمون بره که حرفه ای بودنه نه دات کامی بودن……… از طرف دیگه منکه بنظرم نمیاد کسی که وبلاگ داره خسیسه. اگه کسی از وبلاگ مجانی برای فعالیت تجاری استفاده کنه میشه احتمال داد که موضوع مالی براش اولویت داشته که اینکارو کرده.

    منتظر سایر عوامل و پارامترهای موضوع نکته 5 هستم.

    به هرصورت ممنون که به دنبال قانع کردن و ارائه دلیلی و ببخش که منم پررو هستم و راحت قانع نمیشم. خلاصه اینکه جا برای بهتر دیدن قضایا برای همه ما هست . ممنون از لینکت و با آرزوی شادیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *