گرفتن بکاپ ایمیلها در یک اکانت جیمیل – ساده

خب؛ صورت مساله اینه:

شما یک اکانت ایمیل در یک دامنه ثبتی دارید. میخواهید به هر دلیل (بعنوان مثال تغییر آدرس دامنه ثبتی)؛ بکاپ ایمیلهاتون (inbox و sent) رو یه جایی داشته باشید.

1- تاندربرد thunderbird را از اینجا دانلود و نصب کنید.

2- یک اکانت برای ایمیلتان در دامنه ثبتی (مثلا info[AT]midinternet.com) در تاندربرد ایجاد کنید. تاندربرد در صورت اتصال به اینترنت و صحیح بودن تنظیمات اکانت ایمیل ایجاد شده در آن، ایمیلهای inbox شما را، از سرویس دهنده ایمیل دامنه ثبتی دانلود خواهد کرد.

3- وارد اکانت ایمیل خود در دامنه ثبتی شده و inbox آن را خالی کرده و ایمیلهای sent را به inbox بفرستید. مجددا تاندربرد ایمیلهای موجود در inbox را دانلود خواهد کرد.

4- یک اکانت جیمیل (اگر ندارید!) درست کنید (مثلا rgancas[AT]gmail.com). سپس یک اکانت در تاندربرد برای این آدرس جیمیل ایجاد کنید.

5- مطمئن شوید که جیمیل شما از پروتکل IMAP استفاده میکند. برای تنظیم و فعال کردن این پروتکل (Enable IMAP) در جیمیل خود، از این راهنما استفاده کنید.

6- در تاندربرد، زیر اکانت جیمیل، برای هر فولدری که میخواهید از آن بکاپ بگیرید، یک زیرشاخه ایجاد کنید. تاندربرد بصورت اتوماتیک همان زیرشاخه را در جیمیل شما ایجاد خواهد کرد.

cbe8f3

7- برای هر پوشه ای که می خواهید از آن بکاپ بگیرید، به پوشه اصلی اکانت ایمیل دامنه ثبتی در تاندربرد رفته، همه پیام ها را انتخاب؛ سپس راست کلیک کرده و Copy To را انتخاب کنید. و سپس پوشه مربوطه در حساب Gmail را به عنوان مقصد انتخاب کنید. تاندربرد، ضمن کپی ایمیلها به پوشه جدید؛ آنها را نیز به صورت آنلاین در فضای ذخیره سازی جیمیل شما کپی میکند.

تمام شد

برگرفته از این راهنما

One Reply to “گرفتن بکاپ ایمیلها در یک اکانت جیمیل – ساده”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *