بندرعباس

میخواهم در این پست، در خصوص سفر اخیر به بندرعباس خیلی مختصر بنویسم:
صبح روز 13 اسفند، با ماشین شخصی به مقصد تهران به راه افتادم. قصد داشتم آنجا یکی از دوستان را که هماهنگ کننده‌ی سفر کربلای ماست (آقای ف)، ببینم. با خود گفتم بهتر است ابتدا نزد دوستی (آقای ش) بروم که واسطه این کار بود و به اصطلاح با طناب او در این چاه رفته بودیم! آخر، اول قرار بود ما روز 29 بهمن از مسیر زمینی برویم. بعد زنگ زدند و گفتند از 10 بهمن به بعد باید هوایی بروید. ما هم از خدا خواسته. اما این 10 بهمن شد 21 بهمن و بعد 1 اسفند و بعد 8 اسفند و آنروز 13 اسفند بود و هنوز تکلیف نامعلوم! برای همین گفتم بروم از نزدیک ته و توی این قضیه را در بیارم. رفتم پیش آقای ش که به اتفاق او به آژانس یا دفتر آقای ف برویم. از آنجا به ایشان زنگ زدیم و قرار ساعت 5 بعدازظهر را گذاشتیم. نزدیک 5 زنگ زدیم و گفت نمیرسد! لذا کمی با کامپیوتر و اینترنت ور رفتیم و بعد رفتم فرودگاه. ساعت پرواز که 2050 بود، عملا شد 2130.
در بندرعباس از فرودگاه با اتوبوس ما را به هتل هما بردند و گفتند صبح فردا ساعت 0715 به محل برگزاری همایش (چهارمین همایش علمی بسیج شرکت گاز) میرویم. اما عملا 0820 راه افتادیم و همایش با تاخیر شروع شد. با توجه به برنامه‌ی همایش، با دوستم (نویسنده‌ی پابرهنه برخط) تماس گرفتم و قرار بعدازظهر را با ایشان تنظیم کردم و چقدر این دیدار مایه‌ی خوشحالی من شد.
صبح روز 15 اسفند، قرار بود 0715 از جلوی هتل راه بیفتیم که تا اتاقها و بارها را تحویل دهیم، نهایتا شد 0810 و بعد، با لنجی از سپاه (بندر شهید باهنر) به قشم رفتیم که حدود یک ساعت و 40 دقیقه در راه بود تا به بندر بهمن رسیدیم. زیاد از بازار درگهان و پاساژ ستاره قشم خوشم نیامد. چیزی را که به دنبالش بودم، نیافتم و البته قصد خرید آنچنانی هم نداشتم (کل خرید من شامل 3 قلم، شد 21500 تومان! من معمولا در سفر خرید نمیکنم). عصر، حدود ساعت 1630 لنج از قشم حرکت کرد و به بندرعباس برگشتیم. جای شما خالی، شام را در مهمانسرای شهرک فجر (منازل سازمانی کارکنان پالایشگاه گاز سرخون و قشم) تناول کردیم! و ساعت 2150 به سمت فرودگاه حرکت کردیم. ساعت پرواز اسما 2325 بود که رسما با نیم ساعت تاخیر آغاز شد.

a-0291

آبهای نیلگون خلیج فارس، غروب آفتاب

راستی آقای ف دقایقی پیش زنگ زد و گفت اگر میخواهید زمینی بروید، 2 فروردین میتوانید بروید که ما گفتیم نه! در پست بعدی در مورد نمایش همزمان تاریخ شمسی و میلادی در وردپرس صحبت خواهم کرد.