چالش جدی؟

1- پای داستان ساده یک زن این کامنت را گذاشتم. اولا یکی دیگر از معایب فساد پنهانی که ازش صحبت می‌کردیم، همین جور قتلهاست! ثانیا یکی دیگر از معایب فساد پنهان همین جور بیعدالتی هاست؟! مقصر کسانی هستند که چشم بر همه‌ی اینجور مسائل می‌بندند و فقط مال و مقام خود را طلب می‌کنند. دم از بی‌استبدادی در مملکت می‌زنند غافل از اینکه استبداد دارد بیداد میکند و فقط ظاهرش عوض شده است و شاید نام دین به خود گرفته است! بدبینی مردم به دین و دینداران به خاطر دین نیست، بلکه به خاطر برخی دین مداران است! و اینست که خدا در روز قیامت اول به حساب کسانی میرسد که از نام دین سوء استفاده کرده‌اند، چه همآنان مردم را از دین بیزار و فراری می‌نمایند!
2- راستی آیا بیماری فساد پنهان فقط خاص ایران است یا در جهان کشور دیگری هم داریم که به این بیماری دچار باشد؟
3- (با توجه به کامنت فوق الذکر) با خودم فکر کردم آیا کم ارزشتر از آب دماغ بز در دنیا هست؟ آیا ممکن است کسی به آب دماغ بز دل بندد و علاقمند شود؟؟ آیا اگر چنین بود، علی همانرا نام نمی برد؟؟؟
4- آیا تا کنون خوانندگان پستهای وبلاگی شما، شما را به چالش جدی کشیده‌اند یا شما وبلاگنویسان دیگر را به چالش جدی کشیده‌اید (نمونه)؟ مرا که کشیده‌اند! وقتهایی شده که در کامنتها یا توسط ایمیل در مورد یک مطلب سوالی مهم و اساسی کرده‌اند که من مجبور شده‌ام برای پاسخ به آن وقت بذارم! امروز فکر میکردم که چرا ابراهیم نبوی کامنت و ایمیل مرا درباره این پست منتشر نکرده و جواب نداده! البته باز دست آقای مهاجرانی درد نکنه که لااقل کامنت مرا پای این پست منتشر کرده ولی هنوز جواب نداده! گفتم شاید آنها دارند روی موضوع کار میکنند؟! اما یک مشکل در اینترنت برای کسانی که نمیخواهند کامنتهای مردم را منتشر کنند و جواب بدهند هست و اونهم اینه که کامنتگذار میتونه کامنت رو در وبلاگ خودش منتشر کنه! مثل من!!! اینهم کامنتی که برای نبوی گذاشته بودم. به نظر شما چه مشکلی داره که منتشرش نکرده؟
نامه به ابراهیم نبوی

2 Replies to “چالش جدی؟”

  1. محمد

    (((این یک اعلامیه است))) ازدواج موقت در زمان پيامبر اكرم(ص) و حكومت امير اول سني ها و نيمي از حكومت امير دوم سني ها، مرسوم بوده است و شخص پيامبر اكرم(ص) و حضرت علي(ع) و بسياري از صحابه خاصّ نيز به اين امر اقدام مي نمودند، تا اينكه امير دوم سني ها در زمان حكومتش، با اين امر نيك و پسنديده و سنّت الهي مخالفت كرده و آن را حرام دانست و چون زمام حكومت غصب شده در اختيار وي بود، دستور جلوگيري از انجام اين سنت الهي را صادر كرد و گفت:«من ازدواج موقت را بر شما حرام مي كنم و بر عمل كننده به آن، حد جاري مي كنم.اگر چه در زمان پيامبر اكرم(ص) مرسوم بوده است و پيامبر نيز به آن عمل مي نموده و آيه قرآن نيز در مورد حلال بودن آن نازل شده است.

    اگر به من خبر برسانند كه مردي ازدواج موقت نموده است او را سنگسار خواهم كرد.»

    افراد بسياري حتي از وابستگان خود او با اين كار مخالفت كردند، از جمله پسر خودش،«عبدالله» نيز با اين فرمان مخالفت مي نمود و مي گفت:«به خدا قسم ما در زمان پيامبر اكرم ازدواج موقت مي نموديم و زناكار محسوب نمي شديم.

    واي بر شما! آيا از خدا ترس نداريد؟اگر عمر شما را از اين مسأله نهي و جلوگيري كرده است چرا كه خدا آن را حلال نموده باشد و پيامبر به آن عمل مي كرد.آيا از پيامبر تبعيّت مي كنيد يا از عمر؟!

    پدرم ازدواج موقت را حرام كرده است در حالي كه پيامبر آن را حلال مي دانست و به آن عمل مي كرد.آيا حرف پدرم را اطاعت كنم يا دستور پيامبر را؟ همانا پيامبر اكرم متعه مي كرد.روايت است كه روزي امير سوم سني ها به حضرت امير المؤمنين(ع) گفت:«من مردم را از متعه نهي مي كنم ولي مي بينم كه تو انجام مي دهي؟!»

    حضرت علي(ع) فرمودند:«من سنّت پيامبر اكرم را بخاطر گفته يكي از مردم! ترك نخواهم كرد.»
    اجتهاد در مقابل نصّ صريح قرآن به اعتقاد شيعه و سنّي باطل است امّا امير سني ها به اعتقاد اهل تشيّع و بعضي از طرفدارانش در زمان خود، اجتهاد در مقابل نصّ صريح قرآن نمود.

    «عمران بن حصين» كه از موثّقين اهل سنت است، مي گويد:«آيه اي از قرآن در مورد حلال بودن متعه نازل شد و پيامبر به ما امر كرد كه متعه نماييد، و بعد نيز آيه اي در نسخ آيه متعه نيامد و پيامبر هم از آن، نهي ننمود تا از دنيا رفت ولي مردي به رأي خود هر چه خواست گفت.»

    علامه اميني در كتاب ارزشمند«الغدير» از منابع اهل سنّت، اسامي20 نفر از كساني كه به حلال بودن متعه در زمان پيامبر و امير اول سني ها شهادت داده اند را ذكر مي كند كه از جمله آنها«ابن عباس» و«جابر بن عبدالله انصاري» و«عبدالله بن مسعود» و همينطور«معويه بن ابي سفيان» مي باشد سپس مي فرمايد: «جلوگيري عمر» چيزي جز اجتهاد در مقابل نصّ نيست، آن هم اجتهادي بسيار خنك و بي محتوا! چرا كه«عمر» درباره علّت منع كردن متعه حج(حج تمتع) مي گويد:«من زشت مي دانم كه مردم به اعمال حج بپردازند در حالي كه از سر و روي آنها آب(غسل جنابت) مي چكد.»

    و اين در حالي است كه ما مي دانيم خداي سبحان نسبت به حال بندگانش بيناتر و آگاهتر مي باشد و اين مطلب را خدا مي دانسته و متعه را حلال كرده است و پيامبر اكرم هم وقتي متعه را حلال كرده است اين مطلب را مي دانسته و مطّلع بوده كه حكم جواز متعه او تا روز قيامت باقي خواهد ماند و با اين حال نهي نفرموده، چرا كه اگر مفاسد متعه از مصالح آن بيشتر بود هيچگاه خدا و پيامبر آن را حلال نمي كردند.»

    آيا امير دوم سنّي ها بيشتر از خدا و پيامبر به مصلحت جامعه آگاه بود؟به خدا پناه مي بريم از چنين حرف اشتباه و باطلي!

    حرام كردن ازدواج موقت توسط امير دوم سني ها باعث شد كه زنا و فجور بين مسلمانان زياد شود، او با اين كارش باعث ترويج فساد و فحشاء در آن زمان و استمرار آن در زمانهاي بعد تا به امروز گرديد.

    روزي«ابوحنيفه» از «مومن طاق» كه يكي از شيعيان بود پرسيد:«نظر تو درباره متعه چيست؟آيا حلال است؟»
    «مومن طاق» گفت:«آري.»

    «ابو حنيفه» گفت:«پس چرا به زنان و خواهرانت دستور نمي دهي كه متعه شوند و از اين راه كسب درآمد كنند؟!»

    «مومن طاق»گفت:«هر كاري كه حلال باشد دليل نمي شود كه حتماً بايد انجام شود و در ضمن هر كس بر خود شئوناتي دارد.لكن از تو سؤالي دارم.»

    «ابو حنيفه» گفت:«بپرس.»

    «مومن طاق» گفت:«نظر تو درباره شراب خرما چيست؟آيا حلال است؟»

    «ابو حنيفه» گفت:«آري.»

    «مومن طاق» گفت: پس چرا به زنان و خواهرانت دستور نمي دهي كه شراب درست كنند و در شرابخانه ها مشروب فروشي نمايند؟!

    «ابو حنيفه» گفت:«يكي در مقابل يكي! لكن تير تو بيشتر اثر كرد.»

    سپس گفت:«آيه متعه به آيه «سَأَلَ سائلُ بِعَذابٍ واقِع» نسخ و باطل شده است و حديثي هم از پيامبر رسيده كه آيه را باطل كرده است.»

    «مومن طاق» گفت:« اي ابوحنيفه! » آيا مي داني كه آيه«سأل سآئل» كه مي گويي آيه متعه را باطل كرده، در مكّه نازل شده است ولي آيه متعه در مدينه يعني بعد از آيه «سَأَلَ سائلُ واقِع» نازل شده است؟و اما حديثي را هم كه مي گويي، بي اعتبار مي باشد.»
    نقل از سایت فرهنگی ازدواج http://www.ezdewaj.ir
    برای رضای خدا این مقاله در هر جایی که فکر می کنید ممکن است کسی آن را ببیند بگذارید(کپی کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *