پیوندها و بلاگرولینگ

مدتی پیش مشتری blogrolling شدم. اما از آن استفاده نمیکردم. تا اینکه “آداب معاشرت در شهری به نام وبلاگستان” را خواندم. نویسنده معتقده که همونجور که در شهر جواب “سلام”، “علیک” هست؛ در وبلاگستان هم جواب “لینک دادن“، “لینک دادن” است و این درست است! لذا من آنروز تصمیم گرفتم که “خود را مقید میکنم که حتما به کسانی که لینک داده اند، لینک بدهم.
اما اگر بخواهید جواب همه سلامها را بدهید و از بلاگرول وردپرس استفاده کنید، آنگاه یک مشکل وجود دارد و آنهم طولانی شدن سایدبار! دنبال راه حل گشتم. خب خیلی راحت شما میتوانید با مشخص (محدود) کردن تعداد لینکهایی که بلاگرولینگ نمایش میدهد، مشکل را حل کنید.

blogrolling۱.jpg

راستی، یه وقتی من تصمیم گرفتم برای کوتاه شدن سایدبار لینک وبلاگهایی که آپدیت نمیشن رو حذف کنم و اینکار رو هم کردم. با تنظیم زیر (قابل توجه وبلاگنویسان: اگر ننویسید، لینکتون نمایش داده نمیشه!) دیگه نیازی به این هم نیست و اینکار به بلاگرولینگ سپرده میشه. البته لینک اون وبلاگها به کلی حذف نمیشه و هر وقت آپدیت شدند، نمایش داده میشوند! فقط کاش یه راهی هم بود که میشد با اون لیست کلیه لینکهای ایجاد شده در بلاگرولینگ رو دید؟!

blogrolling۲.jpg

پی نوشت: با توجه به اشکالات بلاگرولینگ، برگشتم به بلاگرول وردپرس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *