کمی وردپرس 5 – دیدگاه ها

فعلا به شدت خوابیده‌ام کل ِ تکمیل این سلسله نوشته‌ها. امیدوارم این مطالب به درد دوست عزیزم کورش نیز بخورد و ایشان بتواند خود به تنهایی از پس همه‌ی امور برآید! انتقاداتی به پرشین بلاگرز دارم که به زودی منتشر خواهم کرد.

در ادامه‌ی مطلب قبلی، لازم دانستم در این پست به بحث مدیریت کامنتها (دیدگاه‌ها – نظرها) بپردازم. ابتدا به صفحه‌ی تنظیمات مربوط به دیدگاهها در منوی تنظیمات نگاه کنید:

wpcom90

در تصویر فوق -که با کلیک روی «تنظیمات» و سپس «گفت‌وگوها» باز میشود- گزینه‌های دیدگاه قرار دارد. در ابتدا گزینه‌هایی در 5 گروه (در دات‌ارگ 4 گروه) قرار داده شده‌اند که به صورت چک باکس میباشند. با کلیک کردن در مربعهای کنار هر انتخاب، میتوانید آنها را فعال یا غیرفعال کنید و در انتها تغییرات داده شده در تنظیمات را ذخیره کنید. انتخابها بسیار واضح و گویا میباشند و توضیح در مورد آنها اطاله‌ی کلام است! (اگر کسی ابهام داشت، سوال کند؛ با کمال میل آماده‌ی توضیح بیشتر هستم.) به نظر من مهمترین انتخاب در این بخش از تنظیمات، “پیش از‌ این‌که دیدگاهی نمایان شود  (مدیر باید همواره دیدگاه‌ها را بپذیرد)” میباشد. در صورتی که این انتخاب فعال باشد، نظراتی که خوانندگان مطالب شما پای پستها میگذارند، منتظر تایید مدیر وبلاگ می‌ماند. در آنصورت وقتی وارد کنترل پنل شوید، در کنار «دیدگاه‌ها» در منو، تعداد کامنتهای منتظر انتشار نشان داده میشود. وقتی روی دیدگاهها کلیک کنید، با تصویری مشابه شکل زیر روبرو خواهید شد:

wpcom9

wporg9

و اینک توضیح بخشهای شماره‌گذاری شده در تصاویر بالا:
1- کلیک روی «دیدگاه‌ها» شما را به قسمت مدیریت کامنتها رهنمون میشود.
2- وقتی اشاره‌گر موس را روی سطری از کامنتها می‌برید، انتخابهای مربوط به مدیریت آن کامنت (پذیرفتن/نپذیرفتن – spam – پاک کن – ویرایش – reply – quick edit)، زیر آن نشان داده میشوند. واضح است که در پی کلیک روی “پذیرفتن/نپذیرفتن”: کامنت منتشر میشود/نمیشود – “spam”: کامنت جزو کامنتهای اسپم منظور میشود – “پاک کن”: کامنت حذف میشود – “ویرایش”: برای ادیت کردن کامنت – دو انتخاب آخر هم برای ویرایش سریع و دادن پاسخ میباشد.
3- در بخشی از تصویر که با شماره 3 مشخص شده، 3 انتخاب موجود است: کلیک روی عنوان پست برای ویرایش پست – کلیک روی بالن تعداد کامنتها برای مدیریت همه‌ی کامنتهای آن پست – کلیک روی علامت # برای مشاهده پست بهمراه کامنتهای آن
4- در این سطر امکان انتخاب نمایش (همه‌ی کامنتها – فقط کامنتهای منتظر تایید برای نمایش – تایید شده‌ها – و کامنتهای مزاحم) وجود دارد.
5- این سطر برای مدیریت گروهی کامنتهاست. میتوان تعدادی از کامنتها را -با کلیک کردن در مربع کنار آنها- انتخاب کرد و عملیات (پذیرفتن – نپذیرفتن – جفنگ است – پاک کن) را روی همه‌ی آنها انجام داد. با کلیک کردن روی فلش لیست باکس، منوی عملیات مذکور باز میشود. پس از انتخاب عمل مورد نظر، برای انجام آن بایستی روی «اعمال کردن» کلیک کنید.
6- در این قسمت میتوانید عملیات جستجو در بین کامنتها را انجام دهید.
A- تفاوتی که در این بخش بین دات‌ارگ و دات‌کام وجود دارد، همین آپشن اضافی «پاسخ»  است! این امکان با نصب یک پلاگین برای پاسخ دادن به کامنتها در دات‌ارگ ایجاد شده است که پاسخ را به کامنتگذار ایمیل می‌کند!

One Reply to “کمی وردپرس 5 – دیدگاه ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *