چرا وبلاگنویسی/چرا وردپرس/چرا Gmail/چرا موبایل D500 ؟

1- وبلاگنویسی برای توسعه زبان فارسی در وب (تولید محتوای فارسی) و جلوگیری از نابودی آن و همچنین جلوگیری از نابودی خط و الفبای فارسی و جلوگیری از توسعه pinglish
2- وردپرس، زیرا اپن سورس است که باعث میشود با نصب افزونه (پلاگین) وردپرس فارسی براحتی با الفبای فارسی و تقویم شمسی کار کنیم.
3- جی میل چون از جی میل به جی میل (چه ایمیل و چه چت) فارسی نوشتن و خواندن بدون مشکل است. البته قبلا هم گفته ام که گوگل باید کاری کند که فارسی زبانان بتوانند با تقویم شمسی کار کنند. گرچه بهرام در این زمینه خودش کارهایی کرده.
4- دی 500 چون زبان فارسی را کامل پشتیبانی میکند و شما میتوانید پیامک را به زبان فارسی و با خط فارسی بنویسید و بخوانید. همچنین تقویم هجری شمسی (و قمری و میلادی – مبدل تقویم) دارد که شما میتوانید از آن برای تنظیم برنامه های کاری خود نیز استفاده کنید.

بارها گفته ام و باز بگویم که صدا و سیما با درخواست از مردم برای ارسال پیامک به صورت pinglish دارد به ایران و ایرانی و زبان فارسی خیانت میکند و وبلاگنویسان فارسی هم باید از تقویم شمسی استفاده کنند! راستی اگر به خارج از gmail ایمیل میزنم و pinglish مینویسم، علتش اینه که اغلب متون فارسی از جی میل به غیر جی میل (یا برعکس) خونده نمیشه. بنابراین از همه ایرانیان و فارسی زبانان میخواهم که به جی میل سوییچ کنند.

One Reply to “چرا وبلاگنویسی/چرا وردپرس/چرا Gmail/چرا موبایل D500 ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *