آب تصفیه شده / اراک

همونطور که قبلا هم اشاره کرده بودم آب اراک مشکل دارد! بگذریم از اینکه مسئولین نه تنها به روی شریفشان نمی آورند بلکه حتی وارد شدن به این مقوله را هم ممنوع اعلام کرده اند به گونه ای که حتی یکی از دوستان من که از اساتید دانشگاه هم هست به من توصیه کرد که در این مورد ننویسم چون مسئله سیاسی است ؟!
خب به سلامتی ما از جابجایی 10 یا 20 لیتری های سنگین آب تصفیه شده خسته شده و اقدام به خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی اونهم ازنوع 5 مرحله ای زیر سینک (آنهم از نوع RO یا اسمز معکوس – اسمز معکوس یکی از 3 روش موجود برای حذف نیترات آب است) کردیم! فروشنده ادعا میکند که:
1- این دستگاه خارجی است (پمپ تایوانی و فیلتر آمریکایی! – گوش احمدی نژاد کر!)
2- این دستگاه نیترات را به زیر 20 پی پی ام ppm می آورد!
پس از نصب، اینجانب به اتفاق یکی از دوستان 5 نمونه آب را به مغازه فروشنده برده و با دستگاهی که TDS را اندازه گیری میکرد، آزمایش کردیم. نتایج حاصله به قرار زیر است:
TDS آب معدنی دماوند 396
TDS آب معدنی کولاک 210
TDS آب منطقه شهر صنعتی اراک 779 (گوش مسئولین شهری کر!)
TDS آب منطقه خیابان شریعتی اراک 677 (و ایضا!)
TDS آب خروجی دستگاه تصفیه فوق 70
ضمنا TDS آب قابل شرب بایستی کمتر از 500 میلی گرم در لیتر باشد. البته TDS تنها پارامتر نیست و پارامترهای دیگری از قبیل سختی – میزان نیترات و … نیز بایستی مد نظر باشد. حداکثر مجاز نیترات در آب شرب یا POTABLE (اینجا و اینجا) 50 میلی گرم در لیتر (برحسب نیترات) یا حدود 10 میلی گرم در لیتر (برحسب نیتروژن) است. یکی دیگر از همکاران فروشنده میگفت که میزان نیترات آب اراک بالای 60 است و این دستگاه آنرا به زیر 10 می آورد و میگفت که پزشکان زیادی در اراک از این دستگاه خریده اند و آب خروجی آنرا از این نظر آزمایش و تایید کرده اند. راستی در ویکی پدیا نوشته 92 درصد مردم ایران به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند. فکر کنم اراکیها جزو اون 8 درصدند!
همچنین بخوانید: در باره نوشیدن آب و بعنوان نمونه دستگاه تصفیه کولمارت

مطلب مرتبط بعدی

2 Replies to “آب تصفیه شده / اراک”

  1. ali

    سلام
    ما هم بد مشکل داریم با آب
    همش همون دبه های سفید آب رو باید از محل عرضه آب تصفیه بکشیم تا خونه. (البته اونقدر ها هم سنگین نیست اما وقتگیره)
    دو تا سوال :
    1- TDS آب تصفیه شهری رو هم گرفتین ؟
    2- ما هم برای خونمون میخوایم یه دستگاه تصفیه بخریم حداکثر تا صد تومن و خیلی دوست داشتم یه آدمی که با این مساله برخورد علمی داره رو باش مشورت کنم ، اگه ممکنه اطلاعاتی در این باره به من بدین ، این که خودتون خریدین چیه مارکش ، فیلترش چند سالست ، مصرف برقش و … ؟
    نکات منفيش چيه ، چه توصيه اي برا موقع خريد اين دستگاهها دارين و چه توجهاتي بايد لحاظ بشه ؟
    جواب بدين ، متشکر ميشم (ترجيحا در یه پست مجزا چون خيلي سوال شد!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *