دوست یابی و کاریابی اینترنتی 3

1- نمیدانم چرا برای پستهای دوست یابی و کاریابی اینترنتی ( + و + )، اینقدر کامنت میگذارند؟ جالب است که ظاهرا بدون خواندن متن آنها و بیشتر برای دوست یابی کامنت میگذارند. یک بار خودم کامنت گذاشتم که اینجا محل دوست یابی نیست و برای این منظور به سایتهای مربوطه مراجعه کنید ولی تاثیری نداشت! در بند 10 مرامنامه وبلاگم نوشته ام: از انتشار شماره تلفن و تبلیغات در کامنت معذورم (آنها را مخدوش میکنم). این را هم اضافه کنم که برای اینکه دوستان خیال نکنند وبلاگ من محلی برای دوست یابی یا کاریابی است و آنها را مجبور کنم به سایتهای مربوطه مراجعه کنند، از این پس آی دی و آدرس ایمیل و وب کسانی که برای دوست یابی پای پستهای مذکور کامنت میگذارند را نیز منتشر نمی کنم. امیدوارم خیال آنها دیگر راحت شود و من مجبور نشوم نظرخواهی را برای پستهای فوق ببندم!

2- در کتاب قبلا معرفی شده روان شناسی اینترنت، نویسنده فصلی را به دوست یابی و عشق ورزی اختصاص داده است. بخشهایی از این فصل درپی می آید:
یکی از پرسشهای خنده داری (؟) که در “آزمون فعالیت های فکری در رابطه با کامپیوتر” مطرح می گردد، این است که “آیا شمار دوستان اینترنتی شما از شمار دوستان واقعی تان بیشتر است؟” …
تقریبا دو سوم کسانی که به پرسشهای بررسی پاسخ گفتند، گزارش دادند که با فردی که پیش از آن در گروه خبری ملاقات کرده اند رابطه شخصی برقرار ساخته بودند … روابط بین جنس های مخالف فراوان تر از روابط بین افراد با جنسیت یکسان بود ولی تنها درصد اندکی از آنها (هفت و نه دهم درصد) به شکل وابستگی های عاشقانه بود.
برخلاف تردیدهایی که پیش از این وجود داشت، هم اینک میدانیم که جاذبه های بین فردی در شبکه پایدار و برقرار است و دوستی ها و دلبستگی های عاشقانه ای در آن جا در حال شکل گیری است. اما سرشت اینگونه روابط چیست؟
… پاسخگویان بر آن باور بودند که “دوستان اینترنتی” خود حلقه دیگری را پدید می آورند که با هر یک از دیگر حلقه های زندگی واقعی، همپوشانی اندکی دارد.
سپس نویسنده سعی میکند عوامل بوجود آورنده و استمرار دهنده یا نابود کننده دوستی در دنیای واقعی را به ترتیب اهمیت بیان و انطباق آنها را با دوستی در اینترنت مورد بررسی قرار دهد. از جمله این عوامل، جذابیت جسمی – نزدیکی (همسایگی) – دمسازی (نگرشهای همسان) – روابط مکمل – مورد مهر دیگران قرار گرفتن – شوخ طبعی و خودبازنمایی را ذکر میکند. مسلما اختلافاتی در تاثیر عوامل در محیط واقعی و مجازی هست و در برخی موارد محیط اینترنت شدت و در موارد دیگر ضعفهایی دارد.
در ادامه نویسنده به بررسی مختصر موضوعات جنسی از طریق اینترنت Vsex – فارغ از خوب یا بد بودن آن– می پردازد و با جملات زیر فصل را به پایان می برد:
روابط پدید آمده به علت سرشت انسانی و ماهیت وجودی اینترنت، آسیب پذیر است. نقش بازی کردن، فریبکاری و تغییر جنسیت از جمله اموری است که باعث میگردد روابط اینترنتی آمیخته با خطر باشد و … با اینهمه، با وجود این جنبه های منفی، بر این باورم که توان اینترنت برای پشتیبانی و تقویت روابط بین دو فرد یکی از ارزشمندترین ویژگی های آن است… (من هم همینطور!)

پی نوشت:

بعدی: دوست یابی 4

قبلی: دوست یابی و کاریابی اینترنتی 2

پی نوشت2: برای دوست یابی، از این پست استفاده کنید!

10 Replies to “دوست یابی و کاریابی اینترنتی 3”

  1. خسروبیگی

    بدلیل قرار دادن تعداد زیادی کامنت دوست یابی و کاریابی (بی ارتباط به متن پست – که آنها را spam کرده و منتشر نکرده ام! ) نظرخواهی برای این پست بسته شد!

  2. خسروبیگی

    لطفا به متن پست توجه کرده و در ارتباط با متن کامنت بگذارید. در غیر اینصورت متاسفانه کامنت شما منتشر نخواهد شد!

    با تشکر از کسانی که بیشتر دقت می کنند

  3. علیرضا حسینی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام
    آقای خسروبیگی؛ من و شما و… نمی‌خواهیم با وبلاگ‌نویسی‌مان آپلو هوا کنیم.
    چرا این حرف رو اول از همه گفتم؟ برای اینکه انتقادی نسبت به وبلاگ شما و اکثر وبلاگ‌های فارسی دارم. شاید وقتی مطرح کنم با خودتون میگید فلانی هم چقدر این دنیای مجازی را جدی گرفته. چقدر حساسیت نشون میده. از این جهت در شروع مطلبم عرض کردم که هرگز قرار نیست آپلو هوا کنیم. اما

    بخش نظرات هر وبلاگی جزعی از اون وبلاگ به حساب میاد، که بازدیدکنندگان وبلاگ، این بخش را هم می‌خوانند. معمولاً ترافیک کامنت‌های نامربوط توی اغلب وبلاگ‌های فارسی وجود داره که به نظر این حقیر اصلاً خوش‌آیند نیست و اصلاً‌ از نظر من یک توهین به نویسنده‌ی وبلاگ بحساب میاد. توی وبلاگ شما معمولاً کامنت‌های نامربوط نیست اما تلافی همه‌ی کامنت‌های نامربوطی که نیست، در اون پُست کاریابی و دوست‌یابی اینترنتی در اومده و به نظر من این وضعیت، منزلت وبلاگ شما رو پایین آورده تا جایی که بنده هم در اون پست کامنت گذاشته‌ام و با کنایه گفته‌ام که این پست شبیه به اطاق‌های گفتگوی یاهو شده.

    آقای خسروبیگی؛ شخصاً بر این عقیده هستم که صفحات وبلاگ‌ها، جایی برای چت و حرف‌های متفرقه نیست و اگر کسی می‌خواد نظری بده، باید نظرشو درباره مطلبی که نوشته شده عنوان کنه. بنابراین و با وجود اینکه قرار نیست با وبلاگ‌نویسی‌مان آپلو هوا کنیم، اما شخصاً نظرات نامربوط وبلاگمو حذف می‌کنم و به نویسنده‌ی محترمش هم تذکر میدم، چرا که قسمت نظرات وبلاگ من هم بخشی از وبلاگ من بحساب میاد.

    این همه حرف زدم، توصیه می‌کنم همه‌ی نظرات نامربوط اون مطلب رو حذف کنید که از نظر من بشدت منزلت وبلاگ شما رو پایین آورده و به جایی برای بچه‌بازی تبدیل کرده. (حالا صلاح مملکت خویش خسروان دانند) این اندیشه‌ی من بود

    دوسال قبل، وب نویس عزیز صنوبر، مطلبی با عنوان قضیه کامنت منتشر کرده‌اند که خواندنش خالی از لطف نیست و من به همه‌ی دوستان توصیه می‌کنم.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.