میدانید چرا؟

میدانید چرا در وبلاگم در مورد چند چیز با هم در یک پست نمی نویسم ؟ چون در این صورت در انتخاب عنوان پست دچار مشکل می شوم ! کلی فکر کردم تا بتوانم عنوانی برای این پست که حاوی چند چیز مختلف است انتخاب کنم !!!!!!!!!!!! ولی فکر میکنم این روش بد هم نیست بالاخره یه عنوانی پیدا میشه !

1- همانطور که میدانید (شاید هم نمی دانید!) حافظه ام ضعیف است . در گذشته مطالب جالب توجهم را چاپ میگرفتم (یا فایل آنرا ذخیره میکردم). پس از مدتی آنها را bookmark میکردم. بعد که کمی پیشرفته تر (!) شدم در del.icio.us ثبت میکردم و حالا در قسمت پیوندهای روزانه ی وبلاگم می آورم (تا عبرتی هم باشد برای دیگران!!!). امروز بیش از سه ساعت وقت صرف کردم و علاوه بر جاهای فوق با گوگل هم اینترنت را جستجو کردم تا مطلبی که مدتی پیش عنوانش را خوانده بودم که چیزی شبیه “راههای افزایش بازدید کننده” (یا 10 کار برای افزایش آمار بازدید کنندگان یا راههایی برای افزایش آمار بازدید از وبلاگ یا سایت یا – ماشاءا… به این حافظه!!!) بود پیدا کنم، نشد که نشد! یاد این مصرع از یک بیت افتادم که: ای دل جهان به کام تو شد شد، نشد نشد ! اگر کسی ردی از این مطلب -که احتمال زیاد در یکی از وبلاگها هست- دارد، به من آدرس بدهد لطفا. میخواهم پشت دستم را داغ کنم و آدرسش را در لینکهای روزانه بگذارم. راستی بعضی از پیوندهای روزانه به نظرم شاید برای دیگران جالب باشند!!!

2- در دوره راهنمایی یکی از موضوعات انشای ما در مدرسه این بود: شناگر آنست که بر خلاف جهت جریان آب رودخانه شنا کند وگرنه ماهی مرده نیز در جهت جریان شنا تواند کرد! این مطلب آقای منیری را که خواندم یاد آن انشا افتادم!

3- نوشته های پسر فهمیده خیلی جالبند. بر عکس راهی که آقای منیری انتخاب کرده (که به اعتقاد من بر خلاف مسیر رود هست و همینش جالبه ؟!!؟)، خواندن این مطلب از پسر فهمیده را به سید پیشنهاد میکنم.

4- هر دو استدلال را می پسندم (هم استدلال پابرهنه برخط و هم پسر فهمیده را)! و بعنوان راه حل سوم پیشنهاد می کنم که ملت یک وبلاگ مجانی (کم اعتبار) و یک وبلاگ معتبرتر بزنند البته اگر وقت دارند؟! ولی فکر نمی کنید مزایایی که پسر فهمیده گفته کفه ترازو را به این سمت که ما هستیم سنگین تر میکند؟ به سید هم پیشنهاد می کنم domain را نگه دارد. ارزشش را دارد. خدا را چه دیدی؟ آمدیم و زد و خواست کاندید بشود؟! هر چند خودم به این حرفم خنده ام می گیرد تا مصداق این شعر شوم: عجب مرد هنرمندی – خودت گویی خودت خندی ؟!!!!!!

5- جهانی کوچک با درجه ی شش هم جالبه. من هم دوست دارم سهمی در این پژوهش داشته باشم. راستی چرا تاریخ پست های پسر فهمیده شمسی نیست؟؟؟؟؟؟!!!

6- چرا دارم دنبال مطلب دیگری هم می گردم که بنویسم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر 5 چیز، چند چیز نیست؟!

7- میخواستم ببندم، یادم افتاد!!! (باز هم ماشاءا… به این حافظه!!!) راستی چرا بعضی ها در وبلاگشان مطلب پست می کنند ولی جواب ایمیلهایشان را نمی دهند؟؟؟ اگر کار خوبی هست من هم همین کار را بکنم و از این به بعد جواب ایمیلها و یا سوالها را ندهم!

8- بدلیل ظرفیت بالای حافظه ام (!) دانشجویان بیشتر دقت کنند !!!

عزت زیاد و عید بر عاشقان مبارک باد – عاشقان عیدتان مبارک باد

3 Replies to “میدانید چرا؟”

  1. رستمی

    ســلام
    استاد خسته نباشید.
    استاد توی امتحانات به دانشجویان کمک کنید که چه بسا اونها هم حافظه شون ضعیف باشه !
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *