مرتب‌سازی پیوندها انجام شد!

1- پیرو پست قبلی، موضوع رو در انجمن وردپرس فارسی مطرح کردم. با راهنمایی xray به پلاگین My Link Order رسیدم. این پلاگین ضعف وردپرس در نمایش مرتب پیوندها رو برطرف میکنه. وردپرس در کنترل پنل امکان مرتب‌سازی پیوندها رو داره، اما فقط برای مدیریت آنها در کنترل پنل و نه نمایش آنها در وبلاگ! وقتی هم که از ویجت برای نمایش پیوندها استفاده کنید، هیچ چیز قابل تنظیمی نداره و لذا پیوندها به ترتیب ایجاد در وبلاگ نمایش داده میشوند که این معمولا دلپسند اغلب افراد نیست! البته میشه از دستور php wp_list_bookmarks در قالب سایدبار استفاده کرد که در اونصورت مرتب‌سازی در موقع نمایش با استفاده از پارامتر orderby  امکان‌پذیره. اما ممکنه استفاده از این دستور باعث بهم ریختگی قالب بشه و یا اینکه با توجه به استفاده از سایر ابزارکها، هماهنگی در نمایش سایدبار بین بخشهای ویجتی و بخشهای دستوری در رنگ زمینه و متن و سایر مشخصات نمایش ایجاد نشه. بنابراین شما باید از پلاگین مذکور استفاده کنید.
پلاگین فوق امکان مرتب کردن پیوندها را به هر ترتیب دلخواهی که شما دوست داشته باشید، با استفاده از drag & drop براحتی فراهم میکنه. شیوه عمل به این صورت هست که شما پیوندها را جابجا و مرتب کرده و نتیجه را ذخیره میکنید. از آن پس پیوندها به ترتیب ذخیره شده نمایش داده میشوند. مشکلی که هست اینست که شما اگر پیوند جدیدی اضافه کنید، محل نمایش این پیوند ممکن است به ترتیب مورد علاقه شما نباشد. در آنصورت فقط کافیست که محل نمایش این پیوند جدید را نیز مشخص کنید. به عبارت دیگر پیوندهای قبلی به همان شکل که قبلا مرتب کرده بودید، مرتب هستند و فقط کافیست پیوند جدید را نیز در جای خودش مرتب کنید. البته مرتب کردن پیوندها برای اولین بار کمی وقت‌گیر است و بستگی به تعداد کل آنها دارد و برای من که 94 پیوند داشتم کمی طول کشید! طبق روال، امکان مشاهده تصویر در سایز بزرگتر، با کلیک روی آن فراهم است:

2- این آقای علیرضا رضایی هم طنزهای جالبی مینویسه. البته خیلی تنده ولی بعضی جاهاش خیلی به دل آدم میچسبه و دل آدمو خنک میکنه. متاسفانه وبلاگش فیلتره و یا باید از فیلترشکن استفاده کرد و یا مشترک فیدش شد! مطلب جدیدش تحت عنوان “مموتی ! واسه هرکی لاتی ، واسه ما فقط آبجی فاطی!” کلمه‌ی «قطعنامه‌دان» آقای احمدی‌نژاد رو به خوبی تشریح کرده! حتما بخوانید!

پی نوشت: در فید بالاترین، مطلبی دیدم تحت عنوان “ایرنا: رسانه ها نبايد الفاظ خودماني رئيس جمهور را نقل كنند!” که لینک به مطلبی از ایرناست تحت عنوان “ادبيات احمدي نژادي“. نویسنده محترم مطلب ایرنا، بجای اینکه بگوید «رییس جمهور نباید خودمانی حرف بزند» موضوع را از آنطرف نگاه کرده و گفته «رسانه‌ها نبايد الفاظ خودماني رئيس جمهور را نقل كنند»! واقعا جای بسی تعجب است! انسان یاد داستان عذر بدتر از گناه می‌افتد!

2 Replies to “مرتب‌سازی پیوندها انجام شد!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *