موبایل سامسونگ دی ۵۰۰

ssd500.gif

گوشی موبایل من دی 500 است (Samsung SGH-D500 GPRS Tri Band). این گوشی بهترین گوشی سال 2005 میلادی در جهان شناخته شده است. میخواهم کلیه قابلیتهای این گوشی را بیان کنم. هدفم اینست که اگر گوشی جدیدی میشناسید که حداقل همین مشخصات را دارا باشد به من معرفی کنید تا در صورت نیاز و پولدار شدن(!) آنرا بخرم. متاسفانه این پست (بر خلاف اکثر پستهای من) طولانیست و دلیل آنهم اهمیت موضوع (یعنی مشخصات فنی یک گوشی خوب) است. پس اگر بدنبال یافتن یک گوشی خوب برای خرید هستید یا فکر میکنید که گوشی شما از گوشی من بهتر است، حوصله کنید و این پست را کامل بخوانید. لازم بذکر است که برخی از موارد ذکر شده در این پست، حتی در دفترچه راهنمای گوشی نیز بیان نشده است:

1- برای کسب اطلاعات فنی بیشتر به این آدرس می توانید مراجعه کنید. ضمنا گوشی من با گارانتی پارس قائم و دارای امکانات کامل فارسی و تقویم شمسی و همچنین منشی تلفنی میباشد. البته منشی تلفنی در نرم افزار اصلی گوشی نبوده و در نرم افزار فارسی به آن اضافه شده است.

2- گوشی از نوع کشویی می باشد. شنیده ام که اولین گوشی کشویی ای می باشد که در صورت برخورد با زمین از وسط دو نیم نمی شود. البته خودم هم تجربه کرده ام! نمیدانم گوشی جدید کشویی با این استحکام (از این نظر) به بازار آمده است یا خیر؟

3- بسیار خوش دست می باشد. با هر دو دست براحتی می توان با کلیدهای موبایل کار کرد، چه زمانی که درب گوشی باز شده باشد یا بسته باشد.

4- وقتی کشوی گوشی بسته می شود، پس از چند ثانیه صفحه کلید آن قفل شده و محافظ صفحه نمایش آن روشن میشود که در این حالت روز، تاریخ و ساعت به صورت بزرگ و کمرنگ نمایش داده می شود.

5- در شرایط فوق در صورتی که پیام کوتاهی برای شما آمده باشد، تماسی گرفته باشند و شما جواب نداده باشید (تماس ناموفق)، یا گوشی در محدوده پوشش شبکه نباشد، صاحب گوشی با علامت مشخصی روی صفحه نمایش از وضعیت مطلع می شود.

6- در شرایط فوق (یعنی بسته بودن درب گوشی) در صورتی که کلید ولوم کنار گوشی چند لحظه فشرده شود، برای مدت کوتاهی چراغ سفید زمینه روشن می شود که برای اطلاع از ساعت و وضعیت در محل تاریک (مثلا در شب جهت خواندن صفحه نمایش) بسیار مفید است.

7- دفتر تلفن گوشی ظرفیت 1000 شماره 12 فیلدی را دارا می باشد. از جمله قابلیت تنظیم زنگ دلخواه برای مخاطب و فتو کالر آی دی! یکی از کلیدهای نرم (soft key سمت راست) برای دسترسی به دفتر تلفن در صفحه اصلی در نظر گرفته شده است.

8- گوشی قابلیت ویبره نیز دارد لیکن مانند سایر مدلهای سامسونگ در صورتی که زنگ آنرا روی لرزاننده+ملودی تنظیم کنید، اول سه بار می لرزد و بعد صدای زنگ آن در می آید. در صورت استفاده از صدای زنگی که همراه خود ویبره دارد، همزمان با لرزش آهنگ هم می زند.

9- براحتی و با فشار دادن و نگهداشتن یک کلید به مود “حالت سکوت” می رود (و برعکس حالت سکوت غیر فعال می شود). در این حالت برای وقایع مهم مثل تماس تلفنی گوشی میلرزد و برای وقایع کم اهمیت اتفاقی نمی افتد. از این قابلیت بیشتر برای حضور در جلسات میتوان استفاده کرد.

10- در مود سکوت فقط زنگ هشدار صبحگاهی آن به صدا در می آید و برای هشدارهای دیگر (هشدار1 الی 5) گوشی می لرزد.

11- با فشار کلید تماس (به رنگ سبز) لیست تماسهای اخیر شامل همه تماسها – تماسهای ارسالی – تماسهای دریافتی و تماس ناموفق به ترتیب در دسترس می باشد (هر لیست شامل حداکثر 20 شماره)

12- با فشار کلید ok/i به شبکه بی سیم WAP متصل می شود (در صورت وجود).

13- در حین مکالمه با فشار کلید فوق آیفون گوشی روشن و یا خاموش می شود.

14- در منوی گوشی آیتم های اطلاعات تماس – دفتر تلفن – کاربردها – پویشگر – پیامها – جعبه سرگرمی – برنامه روزانه – دوربین و تنظیمات قرار دارد.

15- در قسمت اطلاعات تماس علاوه بر امکان مشاهده تماسهای اخیر (که در بند 11 اشاره شد) امکان حذف لیست های مذکور و مشاهده و تنظیمات مربوط به زمان و هزینه مکالمه نیز وجود دارد. البته برای استفاده از امکان محاسبه هزینه مکالمه نیاز به همکاری شبکه سرویس دهنده موبایل می باشد.

16- در قسمت دفتر تلفن علاوه بر امکان مشاهده – تغییر یا اضافه کردن مخاطب به دفتر تلفن، این امکانات وجود دارد: امکان تعریف گروه و گروه بندی مخاطبان – تعریف 8 حافظه برای شماره گیری سریع (با استفاده از فشار دادن و نگهداشتن کلیدهای 2 تا 9 ) – امکان تعریف کارت ویزیت (نام کارت) دیجیتالی (جهت مبادله با گوشی هایی که از این امکان بهره مند می باشند) – لیست شماره های مراکز خدماتی از قبیل شرکتها آب و برق و گاز و … (در صورت پشتیبانی شبکه و سیم کارت) و نهایتا مدیریت دفتر تلفن (شامل تعیین محل ثبت پیش فرض شماره ها در دفتر تلفن گوشی یا سیم کارت – کپی همه شماره های سیم کارت به گوشی – حذف همه شماره ها از سیم کارت و یا گوشی و ارائه گزارشی از وضعیت حافظه دفتر تلفن)

17- در منوی کاربردها: java world که قابلیت اجرای برنامه های جاوا را داشته و 4 مگابایت از 96 مگابایت حافظه گوشی به این امر اختصاص یافته – mp3 برای پخش فایلهای ام پی تری – ضبط صوت خبرنگاری برای ضبط حداکثر یک ساعت صدا – ساعت جهانی – هشدار – ماشین حساب – مبدل – زمان سنج – کرنومتر

18- هشدارها شامل هشدار صبحگاهی و هشدارهای 1 الی 5 می باشد که قابلیت تنظیم ساعت برای زنگ زدن گوشی را به صورت فقط یکبار – روزانه و هفتگی دارا می باشند و برای زنگ هشدار هم 5 زنگ غیر قابل تغییر وجود دارد. همچنین با تنظیم روشن شدن خودکار این امکان بوجود می آید که شما بطور مثال گوشی را شب خاموش کرده و بخوابید و صبح سر ساعت تنظیم شده زنگ هشدار (علیرغم خاموش بودن گوشی) به صدا در آید. نکته آخر در اینمورد اینکه زنگ هشدار صبحگاهی قابلیت اسنوز (چرت) دارد (در صورتی که به صدا در آمد، اگر کلید تایید را بزنید خاموش می شود ولی اگر بدلیل خواب آلودگی کلید دیگری را بزنید موقتا خاموش شده و 5 دقیقه ای یکبار به صدا در می آید).

19- مبدل ها: طول – وزن – حجم – مساحت – دما

20- زمان سنج: ساعت معکوس و کرنومتر: امکان اندازه گیری 4 زمان با شروع مساوی

21- منوی پویشگر برای اتصال به اینترنت (gprs) و شامل سایت اصلی – نشانه ها و برو به URL. البته من تا کنون بدلیل عدم وجود سرویس دیتا با این امکان گوشی کار نکرده ام. این خانم در این پست در مورد اتصال به اینترنت در شبکه ایرانسل (در شهرهایی که شبکه پوشش دارد) کمی نوشته. راستی خودمونیم، ایرانسلی ها هم خالی بندنا !!! اوایل شنیدیم که تا 22 بهمن اراک هم تحت پوشش قرار میگیره ولی هنوز این اتفاق نیفتاده!

22- منوی پیامها شامل: SMS – MMS – Email – WAP – پست صوتی – منشی تلفنی – پیامهای آماده (10 تا) – پیام خبری – وضعیت حافظه. گوشی موبایل حافظه برای نگهداری 200 پیام کوتاه و 30 پیام وپ دارا می باشد. برای نگهداری پیامهای ام ام اس و ایمیل از حافظه مشترک استفاده می کند.

23- در قسمت اس ام اس شما می توانید در موقع تایپ کلمات فارسی از لغت نامه موجود جهت تسریع در تایپ متن پیام کمک بگیرید. امکان ارسال و دریافت پیامهای طولانی (تا 12 پیام کوتاه یعنی 1920 کرکتر لاتین و حدود 840 کرکتر یونیکد فارسی) را دارد. امکان ذخیره پیامهای ارسالی و مسدود کردن شماره فرستندگان پیام کوتاه هم وجود دارد. برای کار با ام ام اس و ایمیل هم منتظر پوشش شبکه ایرانسل هستم! شبکه بیسیم شهری هم برای کار با وپ نداریم!!!

24- در مجموع گوشی دارای 7 کانال ارتباطی می باشد: SMS – MMS – WAP – Email – USB – بلوتوث – مادون قرمز

25- با اتصال گوشی از طریق کابل رابط USB به کامپیوتر، و با کمک نرم افزار EasyStudio که همراه گوشی به فروش میرسد، امکان کپی برنامه های جاوا (البته طبق یک روال خاص) – فایلهای صوتی-تصویری و ویدئویی – دفترچه تلفن – پیامهای کوتاه – برنامه های تنظیم شده روی گوشی و همچنین یادداشتها از کامپیوتر به گوشی (و برعکس) موجود می باشد و با اینحساب شما می توانید پشتوانه ای از اطلاعات روی گوشی را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

26- منوی جعبه سرگرمی: تصاویر – فیلمها – موسیقی – زنگها و وضعیت حافظه. هر یک از فولدرهای مذکور شامل سه زیر شاخه (مثلا عکسها – عکسهای شخصی – تصاویر دانلود شده) می باشند. فایلهای مولتی مدیای دریافتی از کامپیوتر یا از طریق بلوتوث و مادون قرمز در زیرشاخه های دانلود ذخیره می شوند. وضعیت حافظه گزارشی از فضای اختصاص یافته به هر یک از بخشهای فوق و فضای حافظه خالی به ما می دهد. ضمنا حافظه گوشی به صورت اشتراکی برای همه منظورها قابل استفاده می باشد، غیر از جاوا که در بند 17 اشاره شد!

27- منوی برنامه روزانه شامل: تقویم ماهانه و هفتگی و روزانه – برنامه – سالگرد – متفرقه – کارها – هشدار ناموفق – یادداشت و وضعیت حافظه. ظرفیت حافظه برای ثبت 400 واقعه در تقویم و 50 یادداشت می باشد. تقویم شمسی قابل استفاده برای منظور برنامه ریزی می باشد و صرفا نمایشی نیست. در تقویم ماهانه در هر یک از 4 گوشه مربع مربوط به تاریخ هر روز، علامتی با رنگ و محل مشخص برای برنامه – سالگرد – کارها و متفرقه درج می شود.

28- کارهایی که تاریخ و ساعت برای انجام آنها مهم باشد، در قسمت برنامه قابل برنامه ریزی می باشند. برنامه ریزی اینگونه کارها می تواند روزانه – هفتگی و ماهانه (تا پایان سال جاری) نیز تکرار شود و همچنین برای یادآوری زمان آنها می توان زنگ هشدار (با 4 تن) تنظیم کرد. زمان هشدار میتواند چند دقیقه – ساعت – روز و یا هفته قبل از زمان برنامه تنظیم شود.

29- سالگردها قابل تنظیم برای سال جاری و تکرار برای سالهای آینده می باشند. کارها قابل اولویت بندی برای هر روز می باشند و موارد متفرقه نیز در هر روز قابل درج و برنامه ریزی می باشد. یادآوری می کنم که من شخصا (با توجه به شمسی بودن تقویم) از برنامه ریز گوشی نهایت استفاده را میکنم و در صورتی که گوشی موبایل همراهم نباشد کارهای روزانه ام مختل می شود.

30- برای کارهایی که روز مشخصی برای انجام آنها در نظر ندارید، میتوانید لیست آنها را در یادداشت ها وارد کنید. هر یادداشت حداکثر میتواند از 50 کرکتر تشکیل شود. شما می توانید شماره حسابها – شماره پرونده ها – کد پستی – کد ملی و خلاصه هر اطلاعاتی را که ممکن است نیاز داشته باشید در قسمت یادداشت گوشی وارد کرده و همواره همراه داشته باشید.

31- دوربین برای گرفتن عکس تا اندازه 1.3 مگا پیکسل و فیلمبرداری با فرمت 3gp می باشد. می توانید موقع استفاده از دوربین از زوم دیجیتال آن استفاده کنید. می توانید موقع مشاهده عکسها نیز با کمک کلید ولوم کناری روی گوشی، به داخل عکس Zoom In/Out داشته باشید. عکسها و فیلمها را میتوان با MMS – پست الکترونیک – بلوتوث یا مادون قرمز به دیگران ارسال کرد. عکسها را بعنوان تصویر پیش زمینه یا تصویر برای شماره منتخب میتوان تنظیم کرد و نمادهای تصویری – فریم و جلوه برای آنها تنظیم کرد، خصوصیات آنها را مشاهده کرد و یا روی آنها حفاظت گذاشت. گوشی مجهز به یک فلاش قوی میباشد که قابل استفاده بعنوان چراغ قوه نیز هست. ضمنا لنز دوربین پشت درب است و با بسته بودن درب گوشی، دوربین قابل استفاده نمی باشد.

32- وبالاخره منوی تنظیمات شامل موارد زیر می باشد: ساعت/تاریخ – تنظیمات دستگاه – نمایشگر – صوتی – خدمات شبکه – اتصال – امنیت – وضعیت کلی حافظه و تنظیم مجدد.

33- تنظیم ساعت و تاریخ – انتخاب نوع ساعت (12 یا 24 ساعته) – تنظیم ترکیب تاریخ (روز/ماه/سال و…) و مبدل تقویم (میلادی – شمسی و هجری قمری) در قسمت ساعت/تاریخ امکان پذیر است. مبدل تقویم می تواند معادل میلادی – شمسی و قمری تاریخ تعیین شده را به شما بدهد.

34- تنظیمات دستگاه شامل : زبان (فارسی – عربی – انگلیسی – اردو و فرانسه ) – پیام خوشامد – تنظیمات درب – میانبر – تنظیمات اضافی.

35- تنظیمات درب شامل بالا و پایین برای پذیرش – توقف عملیات یا ادامه عملیات می باشد.

36- میانبر برای تنظیم 4 کلید اسکرول بالا – پایین – چپ و راست برای انجام عملیاتی که زیادتر استفاده می شوند (مثلا نمایش تقویم ماهانه برنامه ریز یا ماشین حساب و … ) میباشد.

37- تنظیمات اضافی برای فعال کردن شماره گیر خودکار – پاسخگویی با هر کلید و وضوح صدا می باشد.

38- تنظیمات نمایشگر برای تنظیم تصویر پیش زمینه – نمایش متن – قالب – نور صفحه و چراغ صفحه استفاده میشود.

39- در قسمت تنظیمات صوتی، تنظیم زنگ تماس (قابل انتخاب از صداهای دانلود شده – موسیقی و یا ملودیهای پیش فرض) و نوع آن (ملودی – لرزاننده – لرزاننده+ملودی) – صدای کلید (4 حالت) – زنگ پیام (از 10 زنگ) و نوع آن (حالت سکوت – ملودی – لرزاننده – لرزاننده+ملودی) – صدای زنگ روشن و خاموش (2 تن صدا) – صدای درب (از 4 تن) – حالت سکوت و زنگهای اضافی (دقیقه شمار – زنگ برقراری تماس – هشدار در حین مکالمه – صدای صفحه کلید) امکان پذیر است.

40- در هنگام مکالمه می توان از دفترچه تلفن گوشی (ضمن استفاده از آیفون) استفاده کرد.

41- خدمات شبکه: انتقال تماسها – محدودیت تماسها – انتظار مکالمه – انتخاب شبکه – شماره تماس گیرنده – انتخاب باند (از 3 باند)

42- اتصال برای بلوتوث و مادون قرمز استفاده می شود.

43- امنیت شامل: کنترل پین – تعویض پین – قفل دستگاه – تعویض رمز (گوشی) – فعال کردن حالت اختصاصی – قفل سیم کارت – فعال کردن حالت FDN (دفترچه تلفن محرمانه سیم کارت) و تعویض پین 2 می باشد. در صورتی که حالت اختصاصی فعال شود، کلیه اطلاعات روی گوشی اعم از پیامهای MMS – ایمیلها – عکسها و فیلمها – موسیقی و زنگها و همچنین پیامهای منشی تلفنی (غیر از SMS ها!) غیر قابل دسترسی می باشند مگر کاربر رمز گوشی را بداند.

44- وضعیت حافظه گزارشی از وضعیت میزان حافظه اشغال شده توسط بخشهای زیر میدهد: حافظه مشترک – پیامها – جعبه سرگرمی – برنامه روزانه – دفتر تلفن و حافظه جاوا. و صد البته حافظه آزاد گوشی!

45- تنظیم مجدد برای برگرداندن تنظیمات دستگاه – نمایشگر و صوتی به تنظیمات کارخانه استفاده می شود.

و اما چند مورد دیگر:

46- درصورت اتصال گوشی به کامپیوتر و ارتباط با آن و در حین پخش فایلهای صوتی و ویدئویی، فانکشن های اصلی گوشی (مثلا تماس) قابل استفاده است.

47- در صورتی که گوشی خاموش بوده و به شارژر متصل باشد، نشانگر بزرگی میزان شارژ باطری را نمایش میدهد. در صورت روشن بودن گوشی حین شارژ، نشانگر کوچک باطری بالای صفحه چشمک می زند و پس از شارژ کامل متوقف میشود.

48- منشی تلفنی گوشی قابلیت ضبط پیامهای تماس گیرندگان را داراست. زمان وارد عمل شدن منشی (قابل تنظیم بین 5 – 10 – 15 – 20 ثانیه و یا فوری) – امکان شنیدن پیام پیام گذارنده در زمانی که دارد پیام میگذارد، همچنین امکان انتخاب پیامی که توسط منشی پخش میشود (پیام شخصی و یا پیامهای پیش فرض 1 با صدای زن و 2 با صدای مرد) قابل انتخاب و تنظیم است.

49- با زدن کدهای محرمانه اطلاعات دیگر و بیشتری قابل استحصال هستند. کد منوی مخفی گوشی *#8999*8378# میباشد. انتخاب های منوی مخفی: version – H/W test – production – حالت قفل و اطلاعات کارت. این منو شامل آیتم های متفاوت و متعددی برای انجام تنظیمات مختلف روی گوشی و یا اطلاع از تنظیمات انجام شده میباشد. توصیه می کنم با مقادیر تنظیم شده در بخشهای مختلف این منو، بدون اطلاع دقیق از تاثیر آن بازی نکنید!

50- در صورت وارد کردن کد ریست کلی گوشی، همه اطلاعات منجمله دفتر تلفن پاک میشود و گوشی به تنظیمات کارخانه برمیگردد. مواظب باشید این کد را در مسافرت بکار نبرید زیرا در آنصورت (مثل من !) دیگر به هیچ کس نمی توانید زنگ بزنید، چون شماره آنها را ندارید. مگر اینکه لپ تاپتان (اگر دارید؟!) همراهتان باشد و مجددا دفتر تلفن را از روی آن به روی گوشی کپی کنید!

51- من گوشی را برج 4 سال 84 خریدم (340 هزار تومان). الآن ظاهرا قیمت آن با گارانتی پارس قائم حدود 220 هزار تومان است. در موقع خرید، اسپیکر اکسترنال – هندز فری (یا بقول بعضیا دست آزاد!) باسیم – بند گوشی – شارژر – کابل رابط کامپیوتر – سی دی نرم افزار مربوطه و دفترچه راهنما به همراه گوشی در کارتون مجهز به برچسب گارانتی بود.

52- امکان ارسال همزمان پیام های اس ام اس به 10 نفر و ام ام اس به 20 نفر با این گوشی موجود است.

53- دوربین گوشی قابلیت گرفتن یک عکس – عکسهای پی در پی (6 – 9 و 15 عکس معمولی یا سریع از صحنه های متحرک) – عکس در عکس (2 در 2 یا 3 در 3 ) و عکس در نور کم را دارد.

54- همچنین دوربین میتواند از زمان سنج در زمان تهیه عکس استفاده کند. 3 – 5 یا 10 ثانیه (جهت ایجاد فرصت حضور خود عکاس در صحنه). ضمنا معکوس کردن صحنه در زمان عکاسی (بعد چپ و راست و بالا پایین صحنه) و تنظیم نور صحنه امکانپذیر است.

55- اضافه کردن جلوه – استفاده از زمان سنج – روشن کردن فلاش و خاموش کردن میکروفون (برای عدم ضبط صدا) نیز در زمان فیلمبرداری امکانپذیر است.

56- در صورت اتصال گوشی به کامپیوتر، تایپ و ارسال پیام کوتاه از طریق نرم افزار (با کمک کیبورد کامپیوتر که آسان تر از استفاده از صفحه کلید گوشی می باشد) امکان پذیر است.

57- این گوشی کارت حافظه نمی خورد. ظرفیت حافظه خود گوشی 96 مگابایت می باشد که قابلیت ذخیره 1000 عکس – یک ساعت ضبط صدا – یک ساعت فیلم برداری و 20 فایل mp3 را دارا میباشد. اما من (با توجه به امکان اتصال به کامپیوتر و خالی کردن حافظه آن) تا بحال حافظه کم نیاورده ام!

58- شماره های تنظیم شده برای کلیدهای شماره گیری سریع با برداشتن باطری موبایل حذف می شوند و دوباره بایستی ذخیره شوند!

59- باطری استاندارد 800 میلی آمپر ساعت امکان مکالمه تا 6 و نیم ساعت را به شما میدهد و اگر گوشی در حالت استندبای باشد تا 300 ساعت میتواند آنرا تامین کند.

60- تنها اشکال مهمی که من برخورد کرده ام اینست که بعضی وقتها گوشی عکس میگرفت ولی فیلمبرداری نمی کرد و پیغام میداد که حافظه پر است. پس از بررسی، میزان حافظه خالی گوشی در اینحالت صفر نمایش داده میشد که با خاموش و روشن کردن مجدد گوشی این مشکل برطرف میشود. از پارس قائم در مورد علت این امر پرسیدم. گفتند ویروسهای ارسالی توسط موبایل های نوکیا و … بهمراه پیامهای کوتاه باعث این اشکال میشود و راه حل هم خاموش روشن کردن گوشی عنوان شد. خلاصه هر وقت دیدید گوشی دی 500 شما انتظار شما را برآورده نمی کند، بد نیست یکبار آنرا خاموش روشن کنید! اگر به مشکل دیگری برخورد کردید، به من ایمیل بزنید، شاید بتوانم کمکتان کنم.

خب فعلا مورد دیگری به نظرم نمی رسد. اگر چیزی یادم اومد حتما پی نوشت می کنم.

اگر به این دلیل که فکر کرده اید گوشی شما بهتر است، این مطلب را کامل خوانده اید و به این نتیجه رسیده اید که گوشی شما بهتر است، لطفا دلایل بهتر بودن گوشی خود را برای من و دیگر خوانندگان نیز بنویسید. اگر قبلا مشخصات گوشی خوبی را جایی نوشته اید، آدرس بدهید که بیاییم بخوانیم و اگر قبلا ننوشته اید و الآن حوصله ندارید مطلب خود را کامنت کنید، فقط کافیست بنویسید: من در این مورد بعدا در وبلاگ خودم خواهم نوشت. مطمئن باشید که من و دیگر علاقمندان، پستهای شما را در وبلاگتان برای خواندن مشخصات کامل یک گوشی خوب دنبال خواهیم کرد.

برای شما آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون دارم و از حوصله ای که بخرج دادید سپاسگزارم.

پي نوشت: در مورد samsung d500 reset code در اين كامنت توضيح دادم.

13 Replies to “موبایل سامسونگ دی ۵۰۰”

  1. امیر

    سلام دوست عزیز من چند عکس ریهتم در گئشی دی 500 الان می خواهم برم داخلش گوشی هنگ می کند عکی باز نمی کند و خاموش می شود بعد روشن از طریق کابلم همین طور است چطور می توانم گئشی را پاک کنم تمام کد هارو هم زدم ولی عمل نکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *