تشریح وردپرس.کام

1- شما مستقیما نمیتوانید هر قالبی را ویرایش کنید. مگر اینکه بسته ارتقای ویرایش CSS را خریداری کرده باشید.
2- وردپرس.کام 4 بسته آپگرید (ارتقا) دارد:
الف- CSS سفارشی: با آن امکان ویرایش قالب را دارید البته نه مستقیما و مانند وردپرس.ارگ
ب– مپ کردن دامنه های ثبتی: میتوانید از فضا و نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس برای دامنه شخصی (ثبتی) خود استفاده کنید
ج– افزایش فضا: میزان فضای هاست مورد استفاده از وردپرس.کام را برای خود افزایش می دهید
د– کاربران اختصاصی نامحدود: در حالت معمولی شما می توانید تا 35 کاربر اختصاصی در وردپرس.کام داشته باشید ولی با خرید این بسته ارتقا، تعداد کاربران اختصاصی نامحدود می شود
3- وردپرس.کام با وردپرس.ارگ تفاوت دارد. وردپرس.کام وب سایتی است که فضای لازم برای وبلاگنویسی را بطور رایگان فراهم میکند. نرم افزاری که روی وردپرس.کام است خیلی شبیه نرم افزار وردپرس.ارگ است ولی عینا همانی نیست که شما بصورت رایگان از وردپرس.ارگ دانلود می کنید. این نرم افزار نسخه چندکاربره ای است که امکان میزبانی هزاران بلاگ را روی یک سرور وب فراهم میکند. فضای مجانی وبلاگنویسی دارای قابلیت آپلود پلاگین ها و قالب ها نیست. علت آنست که هر تغییری در نرم افزار کلیه بلاگهای موجود در سیستم را متاثر می کند. برخی از کارهایی که شما در فضای شخصی خودتان میتوانید انجام دهید، در اینجا (وردپرس.کام) غیر فعالند. برخی از این امکانات درصورت پرداخت هزینه های آپگرید در دسترس قرار خواهند گرفت.
4- مزایای وردپرس.ارگ: قابلیت آپلود قالب – قابلیت آپلود پلاگین – انجمنی ماهر – کنترل کامل روی تغییر کد در صورتی که شما ایده ای فنی داشته باشید.
5- معایب وردپرس.ارگ: نیاز به خرید میزبان وب خوب – نیاز به دانش فنی بیشتر برای نصب و اجرا – شما خود مسئول جلوگیری از اسپم هستید – شما خود مجبورید بکاپ ها را اداره کنید – شما باید بصورت دستی نرم افزار را به نسخه جدیدتر ارتقا دهید – اگر شما دچار ترافیک شدید شوید احتمال دارد سایت شما از کار بیفتد.
6- مزایای وردپرس.کام: رایگان و به مراتب ساده تر است – همه چیز (نصب – ارتقا – بکاپ – امنیت و غیره) تحت مراقبت است – بلاگ شما روی دوجینی از سرورهاست بنابراین بعید است که بدلیل ترافیک از کار بیفتد – پست های شما بصورت ساعتی بکاپ می شوند – بازدید کننده های بیشتری خواهید داشت (با توجه به blogs of the day و tags ) – شما می توانید بلاگهای مشابه را با استفاده از تگ ها و دوست یاب پیدا کنید – لاگین شما امن (SSL) است بنابراین در صورتی که از اینترنت بی سیم استفاده می کنید، کسی نمیتواند به اطلاعات اکانت شما دسترسی یابد.
7- معایب وردپرس.کام: محدودیت در شخصی سازی قالب ها (اگرچه ما داریم روزانه آنها را زیادتر می کنیم) – شما قادر به هک کردن (موشکافی) کد عقبه (پشت) بلاگتان نیستید.
8- در وردپرس.کام برگه (tab) پلاگینی وجود ندارد. همچنین نمیتوانید قالب را ویرایش کنید اما یک کاربر حرفه ای در CSS میتواند بسته ارتقای CSS خریداری کند. وردپرس.کام بدلایل متعدد (از جمله دلایل امنیتی) اجازه آپلود و استفاده از پلاگین ها را نمی دهد. همچنین قالبها نیز قابل ویرایش نیستند چون قابلیتهای مشابهی از قبیل ویجتها، و امکان تغییر header ها موجودند.
9- و نهایتا اینکه وردپرس.کام اعلام کرده که محدوده تغییرات قابل انجام به مرور زمان در حال افزایش می باشند.

در ضمن مرور این مطالب را به علاقمندان توصیه می کنم: + و + و + و +

منابع:

http://faq.wordpress.com/2006/07/22/where-is-my-plugins-tab/

http://faq.wordpress.com/2006/05/07/wordpresscom-vs-wordpressorg/

http://faq.wordpress.com/2007/07/26/upgrades/

http://faq.wordpress.com/2005/09/27/edit-my-templates/

4 Replies to “تشریح وردپرس.کام”

  1. کورش اسلام زاده- کانادا

    سلام
    به گمانم نکته بسیار مهمی که از دید درباره وردپرس دات کام دور مانده عدم امکان اجرای جاوا اسکریپت است. بسیاری از کاربران وردپرس دات کام مایل به استفاده از بلاگرولینگ هستند در حالیکه در وردپرس دات کام امکان ندارد. متاسفانه واژه بلاگرول در وردپرس دات کام واژه فریبنده ای از کار در آمده است. بررسی کنید ببینید چند نفر از کسانی که روی وردپرس دات کام آمده اند هنوز فکر میکنند راهی برای استفاده از بلاگرولینگ وجود دارد و اصلاً با این فرض آمده اند.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *