تکمیل کتاب!/بهرنگ

خب، بعد از خواندن کتاب “بچه ها از کجا می آیند؟” که در این پست معرفی شد؛ به سراغ کتاب نخوانده سوم (؟!) به کتابخانه رفتم که متاسفانه عودت نشده بود. ولی خوشبختانه کتاب قصه های بهرنگ بود (نشر سرایش – چاپ سوم 1380). آنرا امانت گرفته و با توجه به سفارش استاد سیفی، مشغول خواندنش هستم. تا الآن 11 داستان آنرا خوانده ام که از آنها به نظر من بهترینش “ 24 ساعت در خواب و بیداری” است. در ابتدای این داستان نوشته: قصه خواب و بیداری را به خاطر این ننوشته ام که برای تو سرمشقی باشد. قصدم این است که بچه های هموطن خود را بهتر بشناسی و فکر کنی که چاره درد آنها چیست؟
واقعا خیلی زیبا حال و هوای بچه های فقیر را به تصویر کشیده است و خواندنی است. حتما بخوانید و فکر کنید!
ضمنا داستان اولدوز و عروسک سخنگو به خاطر همان یک جمله از زیبایی خاصی برخوردار است (هر نوری هر چقدر هم ناچیز باشد، بالاخره روشنایی است )

و اما در مورد کتاب “بچه ها از کجا می آیند؟”؛ ضمن اینکه توصیه به خواندن آن میکنم
1- به بچه هاتون هدیه بدید و بگید بخونند و در موردش فکر کنند و اگر ابهاماتی دارند سوال کنند یا باتفاق هم بخونید
2- کتاب به نظر من از لحاظ علمی کامل است ولی از لحاظ اخلاقی و مخصوصا مذهبی ناقص است! حتما در کنار مطالب آن و برای تکمیلش، نکات مذهبی لازم را به بچه ها تذکر بدید و احکام اسلامی را در کنار آن به آنها آموزش دهید.
3- برای خودم یه سوال مطرح شده: در کتاب نوشته که تخمکها (حدود 2 میلیون) در تخمدانها از اول وجود دارند. من فکر میکردم تولید میشوند! شما بیشتر نمیدانید؟

پی نوشت: این هم آدرس سایتی که برای این کتاب و نقدهای آن ساخته شده: لینک

One Reply to “تکمیل کتاب!/بهرنگ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *