سررسید اقساط وام در تقویم شمسی و میلادی

خب؛

وامی گرفتم که سررسید اولین قسطش 7 آبان 402 هست. برای اینکه کارهایم یادم نرود (و نیز اتفاقات مهم!) آنها را در تقویم شمسی persian calendar گوشی اندرویدی ام ذخیره میکنم. اما این اپ در واقع با تقویم میلادی کار میکند. وقتی میزنی که یک قسط را مثلا 36 بار به صورت ماهانه تکرار کند چون 7 آبان 402 برابر با 29 اکتبر 2023 است؛ تکرار هشدارهای یادآوری  را در 29 ام ماههای میلادی بعدی ذخیره میکند و چون تعداد روزهای ماههای 1 تا 12 میلادی با تعداد روزهای ماههای 1 تا 12 شمسی مطابقت ندارد؛ یادآوریها در 7 امین روز ماههای شمسی بعدی تکرار نخواهد شد.

برای یافتن راهی برای حل مشکل در یک بازه زمانی 4 ساله روزهای میلادی معادل تاریخ 7 ام ماههای شمسی را بررسی کردم (تصویر بالا)

مشخص شد که 4 روز یعنی از 25 تا 29 ام ماههای میلادی تولرانس تغییرات روزهای معادل 7 ام ماههای شمسی است. بنابراین اگر بخواهید برای خودتان هشدار یادآور در تقویم فوق تنظیم کنید باید 4 روز زودتر از سررسید قسط را در نظر بگیرید

نکته بعدی

وام دیگری گرفتم که سررسید اولین قسطش روز 12 آبان 402 است. به دلیل مشروح در متن فوق روز معادل 8 آبان را در نظر گرفتم که میشود 30 اکتبر. وقتی در تقویم هشدار یادآور را برای این روز 36 بار تکرار کردم؛ متوجه شدم که تکرار یک قسط در یک ماه ثبت نشده است و آن به این دلیل است که ماه فوریه میلادی (در سالهای غیر کبیسه)  28 روزه است و روز 30 فوریه نداریم!!!

نتیجه گیری

بنابراین در مجموع شما باید 6 روز کسر کنید

ای کاش بیس تقویم کامپیوترها و گوشیها؛ گاهشمار شمسی بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *