نامه حجةالاسلام احمد منتظری به مراجع معظم تقلید

بسم الله الرحمن الرحیم ‏

( لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم )‏

خدمت حضرات مراجع معظم تقلید و علمای اعلام دامت برکاتهم‏ ‏پس از سلام و تحیت ; جهت اطلاع از چگونگی فجایع و حوادث مولمه‏ ‏اخیر در شهر مقدس قم ، مطالبی را مختصرا به استحضار می‎رسانم :

‏ ‏عصر یکشنبه عده ای از افراد لباس شخصی به همراه تعدادی ملبس به‏ ‏لباس روحانیت با در دست داشتن عکسهای رهبری و با شعارهایی در‏ ‏حمایت از ایشان ، به بهانه ورود حجة الاسلام والمسلمین آقای کروبی به‏ ‏منزل حضرت آیت الله العظمی صانعی ، به دفتر ایشان و دفتر مرحوم والد،‏ ‏حضرت آیت الله العظمی منتظری قدس سره حمله نمودند.

‏ ‏این حملات از ساعت ۳ بعدازظهر شروع و تا ساعت ۵ صبح فردای آن‏ ‏روز ادامه داشت . با گذشت زمان تعداد افراد حمله کننده زیادتر شد و آنان‏ ‏بطور کاملا سازماندهی شده هر لحظه بر شدت حملات خود می‎افزودند.‏ ‏حملات به حدی دور از انتظار و وحشیانه بود که واقعا و بدون اغراق‏ ‏صحنه هایی از حملات وحشیانه و ضد انسانی مأموران رژیم صهیونیستی‏ ‏را در ذهن تداعی می‎کرد.

‏ ‏حملات همراه با شعارهایی موهن و خلاف شرع و ایراد کلماتی مستهجن‏ ‏بود که شرعا موجب تعزیر می‎باشد.

‏ ‏اینجانب پس از خواندن نماز مغرب و عشاء چندین بار با استانداری و‏ ‏شورای تأمین استان و نیروی انتظامی تماس گرفته و با اعلام وضعیت‏ ‏موجود صریحا یادآور شدم که نمازگزاران در دفتر تأمین جانی ندارند.

‏ ‏در ساعت ۴ بعد از نیمه شب و هنگام اذان صبح در اول ماه رجب که ماه‏ ‏حرام و ماه عبادت است ، مهاجمین با سر دادن شعارهایی بر علیه مرحوم‏ ‏والد معظم ، با سنگ و آجر و چوب و لگد، با شکستن شیشه ها، با دیلم‏ ‏درب دفتر را از جای درآورده و وارد دفتر شدند و به تخریب وحشیانه‏ ‏وسایل و شکستن و خرد کردن هر آنچه بود پرداختند و سپس با نوشتن‏ ‏شعارهای موهن بر در و دیوار، دفتر را ترک کردند. قابل تأسف آن که در‏ ‏تمامی این ساعات نیروهای انتظامی و امنیتی و بعضی از مسئولین شهر در‏ ‏محل حضور داشتند. مسئولین و نیروهایی که باید حافظ جان و مال مردم‏ ‏باشند فقط تماشاگر بوده و هیچ گونه برخوردی نسبت به آنان انجام‏ ‏نمی دادند، گویا حضورشان برای این بود که مبادا کسی مانع و مزاحم انجام‏ ‏مأموریت محوله توسط مهاجمین گردد، و در این راستا بنا بر گفته یکی از‏ ‏مسئولان انتظامی هیچ کس در این قضیه بازداشت نشد ! !

‏ ‏پس از انجام تخریب گسترده لوازم و اموال داخل دفتر، در ساعت ۶ صبح‏ ‏مأمورین دادگاه ویژه روحانیت و اداره اطلاعات وارد دفتر شده و آنچه از‏ ‏اموال و اثاثیه و لوازم صوتی و تصویری که سالم مانده بود و وجوهی را که‏ ‏بعضا امانت افراد بوده و همچنین با شکستن درب گاو صندوق ، وجوهاتی‏ ‏را که برای شهریه ماه رجب آماده شده بود با خود بردند; و پس از‏ ‏جمع آوری و خارج نمودن وسایل و لوازم شکسته شده توسط مهاجمین و‏ ‏پاک نمودن آثار جرم و شعارهایی که بر در و دیوار دفتر و درب منازل‏ ‏اطراف نوشته شده بود درب دفتر را پلمب نمودند.

‏ ‏حضرات مراجع معظم و علمای اعلام

‏ ‏این گونه هتک حرمت مرجعیت و فقاهت و حمله به دفاتر و بیوت مراجع و‏ ‏علما و برخوردهایی اینچنین در رژیم شاه هیچگاه دیده نشد. آنچه بیشتر‏ ‏موجب تأسف و تأثر است این که تمام این وحشی گری ها و تخریب و‏ ‏توهین و غارت اموال و اثاثیه و مصادره شهریه طلاب ، در حکومتی انجام‏ ‏می‎شود که ادعای اسلامیت و تشیع و پیروی از حضرت علی (ع) را دارد.‏ ‏آن حضرت بخاطر ربودن خلخال پای یک زن یهودی آنگونه آزرده خاطر‏ ‏گشتند که فرمودند: اگر انسان از غصه چنین کاری بمیرد جای ملامت ندارد.‏ ‏اکنون چگونه می‎توان اینگونه تجاوزات آشکار و حملات وحشیانه به‏ ‏دفاتر و بیوت مراجع و غارت اموال آنها به نام اسلام و حمایت از ولایت‏ ‏فقیه و با حمایت نهادهای حکومتی را توجیه نمود؟

‏ ‏اینجانب مطمئن هستم که شما حضرات از اینگونه اعمال که در مرآ و‏ ‏مسمع همگان انجام شده که نه اولین است و نه آخرین ، نگران و ناراحت‏ ‏می‎باشید; جسارتا عرض می‎نمایم که هر گونه صلاح می‎دانید خطر این‏ ‏اعمال زشت را برای وجاهت حوزه و مرجعیت و نیز قبح آن را به نحو‏ ‏موثر به اطلاع مسئولان حکومتی تصمیم گیرنده برسانید، به یقین در جهت‏ ‏رفع مظالم وارده و نیز در جهت جلوگیری از تکرار و سرایت آنها به سایر‏ ‏بیوت و دفاتر حضرات علما و مراجع محترم موثر خواهد بود. آنچه قابل‏ ‏انکار نیست اینکه اگر حرمت مرجعیت در سالهای گذشته شکسته نمی شد و‏ ‏در همان هنگام به شکل معقول و موثر تقبیح و محکوم می‎گردید، حوزه ‏علمیه قم امروزه شاهد این بی آبروئی ها و هتک حرمت ها و بازی خطی و‏ ‏سیاسی با مرجعیت و فقاهت نبود.

‏ ‏اینجانب به خود اجازه نمی دهم که با وجود حضرات مراجع ذی نفوذ در‏ ‏حوزه علمیه قم و نجف ، تظلم خود را به مراجع حقوقی بین المللی اعلام‏ ‏دارم ، و امید وافر دارم که با اقدامات موثر شما فشارها و تضییقات به آنجا‏ ‏نرسد که برای دفع ظلم ، از سازمانها و مجامع خارج از کشور استمداد شود.‏ ‏در خاتمه ضمن عذرخواهی از اطاله کلام ، سلامتی و طول عمر را برای‏ ‏شما در جهت خدمت به اسلام و دفع ظلم از مظلومین را از خداوند قادر‏ ‏متعال مسألت دارم .
‏ ‏والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .

‏۲۷ خرداد ۱۳۸۹‏
‏احمد منتظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *